Erasmus+

Το ΕΠΑΛ Μυκόνου το 2022 ταξίδεψε  στην Ιταλία με το erasmus+

Το ΕΠΑΛ Μυκόνου συνεχίζοντας τις εκπαιδευτικές του δραστηριότητες με το ERASMUS,  μετά την αδράνεια λόγω κορωνοϊού, ταξίδεψε στην πόλη Σαλέρνο της Ιταλίας από 28/3-12/4/2022 με τους μαθητές της ειδικότητας Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων. Το πρόγραμμα ήταν  πλήρως χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ι.Κ.Υ.

Το θέμα του προγράμματος ήταν η Ολιστική προσέγγιση σχεδίασης, εγκατάστασης και συντήρησης Φωτοβολταϊκού Σταθμού στην πράξη σε Ξενοδοχειακές μονάδες. Σκοπός του προγράμματος ήταν να δώσει τα απαραίτητα εφόδια στους μαθητές της ειδικότητας Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων που επιθυμούσαν να αναβαθμίσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές στον ηλεκτρολογικό  κλάδο και ειδικότερα στον τομέα των φωτοβολταϊκών σε ξενοδοχειακές μονάδες.

Στις 16 ημέρες του προγράμματος  οι είκοσι  μαθητές με τους τέσσερις συνοδούς καθηγητές  παρακολουθήσαν τρεις ημέρες θεωρητική κατάρτιση στο εκπαιδευτήριο virvelle  και τρεις ημέρες εργαστηριακή κατάρτιση στα εξοπλισμένα εργαστήρια της  ESES. Τις υπόλοιπες ημέρες επισκέφθηκαν ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες έχουν εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά και εργοστάσια κατασκευής Φ/Β ώστε να δουν στην πράξη την χρησιμότητά τους.

Τα Σαββατοκύριακα έκανα πολιτισμικές επισκέψεις σε Πομπηία, Νάπολη και Ρώμη. Την τελευταία ημέρα  τους δόθηκαν πιστοποιητικά και βεβαίωση EUROPASS.

                                                                                                Ο Διευθυντής

                                                                                    Γιώργος Ρουσουνέλος

Συνεχίζονται οι δράσεις του ΕΠΑ.Λ. Μυκόνου το 2018 μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος κινητικότητας για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, Erasmus+, το ΕΠΑ.Λ Μυκόνου επισκέφθηκε την Κύπρο κατά την περίοδο 21 Νοεμβρίου 2018 – 5 Δεκεμβρίου 2018 και έγινε το πρώτο σχολείο της Μυκόνου που συμμετέχει σε ένα πλήρως χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι τριάντα συμμετέχοντες μαθητές από την Α’, Β ́και Γ’ τάξη είχαν της ευκαιρία να καταρτιστούν και να βελτιώσουν τις γνώσεις , ικανότητες και δεξιότητές τους, εφαρμόζοντας πρακτική άσκηση σε ένα από τα καλύτερα Πανεπιστήμια της Λευκωσίας- Intercollege University of Nicosia. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε κυρίως στην οργάνωση και διοίκηση Ξενοδοχειακών και Τουριστικών Μονάδων,στις λειτουργίες οργάνωσης και διοίκησης του τομέα δωματίων (Rooms Division), στη στελέχωση προσωπικού και στις διαδικασίες άφιξης, παραμονής και αναχώρησης των πελατών.

Σκοπός του προγράμματος σύμφωνα με τον δ/ντή του ΕΠΑ.Λ. κ. Γιώργο Ρουσουνέλο, ήταν να δώσει τα απαραίτητα εφόδια στους μαθητές της ειδικότητας τουριστικών επαγγελμάτων που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές στον ξενοδοχειακό κλάδο και ειδικότερα στον τομέα δωματίων ξενοδοχειακής επιχείρησης. Επιπρόσθετα οι μαθητές γνώρισαν τον πολιτισμό, τον τρόπο ζωής, την κουλτούρα, και τα θέλγητρα των όμορφων πόλεων της Κύπρου. Μέσα από την διαδικασία του ταξιδιού ,οι εκπαιδευόμενοι ήρθαν πιο κοντά με τον εαυτό τους και τους άλλους, πράγμα το οποίο τους βοήθησε να κοινωνικοποιηθούν και να ωριμάσουν περισσότερο.

Με τη συμμετοχή τους στις δράσεις κινητικότητας, οι τέσσερις συμμετέχοντες καθηγητές βελτίωσαν τις διοικητικές τους ικανότητες, την επιστημονική και παιδαγωγική τους κατάρτιση. Πιο αναλυτικά, κατανόησαν αρχικά τις παραμέτρους που συνδέονται με την ανάπτυξη και την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού διαφορετικών ηλικιών στην εκπαίδευση (age management), με ιδιαίτερη έμφαση στην επιμόρφωση και στην προώθηση της επικοινωνίας, ενώ παράλληλα σχεδίασαν τρόπους υποστήριξης και εμψύχωσης τόσο των παλαιότερων εκπαιδευτικών όσο και αυτών που εντάσσονται τώρα στο εκπαιδευτικό σύστημα (teachers encouragement). Πολύ σημαντικό ήταν βέβαια και το γεγονός ότι ανέπτυξαν το όραμα και τη στρατηγική τους για την ανάπτυξη του σχολείου και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής (ρατσισμός, σχολικός εκφοβισμός, σχολική διαρροή, σχολική βία κλπ). Τέλος, εξοικειώθηκαν με διαφορετικά πρωτόκολλα διαχείρισης κρίσεων αλλά και με συστήματα διοίκησης που στοχεύουν στη μέγιστη απόδοση/όφελος για τους μαθητές, χρησιμοποιώντας μόνο τους ελάχιστους και αναγκαίους πόρους.

Όπως αναφέρει ο κ. Ρουσουνέλος το 1ο ΕΠΑ.Λ Μυκόνου πρόκειται να συνεχίσει την παραπάνω δράση, που αποτελεί μοναδική εμπειρία, και τις επόμενες σχολικές χρονιές δίνοντας έτσι την δυνατότητα και σε άλλους μαθητές του σχολείου μας να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να αποκτήσουν μια άλλη οπτική για τα πράγματα και την εκπαίδευση.