“FeyeREi” (ελληνική έκδοση)

english version english version

ΕΠΑΛ ΜΥΚΟΝΟΥ
Σχέδιο Δράσης για το πρόγραμμα του ΝΟΕΣΙΣ
«Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»
– Ανάπτυξη αυτόνομου συστήματος πυρανίχνευσης –

 

——————————————————   Ενημέρωση 20/3/2020 :

Το σύστημα εξελίχθηκε και χρησιμοποιήθηκε σε συνεργασία με τον τομέα της οικονομίας ως “προϊόν” στο έργο του ΣΕΝ “Δημιουργία Εικονικής Επιχείρησης”.  Βίντεο  παρουσίασης του τρόπου λειτουργίας μπορείτε να δείτε εδώ.

————   Ενημέρωση 8/4/2020 :

Η εικονική μας επιχείρηση προκρίθηκε και μπήκε στη λίστα με τις 10 καλύτερες, αλφαβητικά:

·         ECOWAVE -Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης-
·         ELEPHANT -ΓΕΛ Φιλοθέης & ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου
·         FeyeREi – ΕΠΑΛ Μυκόνου
·         GRID – Κολλέγιο Ανατόλια
·         jewelQRy- Εκπαιδευτήρια Καντά
·         KINESIS– Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας
·         Linkteen – Εκπαιδευτήρια Κωστέα -Γείτονα
·         MEDINOW– Λύκειο Κολλεγίου Ψυχικού
·         STUSHION– PIERCE
·         V ProjectΣχολή Μωραΐτη

Δείτε την σχετική σελίδα του διαγωνισμού.

——————————————————————————-——-

 

Βίντεο παρουσίασης της Δράσης μπρείτε να δείτε εδώ.

Μετά τις πυρκαγιές του περσινού καλοκαιριού με τους 100+ νεκρούς συνανθώπους μας αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε τις δυνατότητες που μας παρέχει η τεχνολογία για να αντιμετωπίσουμε μία από τις βασικές αιτίες του μεγάλου τιμήματος: την έλλειψη έγκαιρης προειδοποίησης.

Λάβαμε έμπνευση από την μνήμη των ολυμπιακών αγώνων του 2004 και συγκεκριμένα από τα “Ζέπελιν” εναέριας επιτήρησης αλλά και από την παραλία του κόρφου στην Μύκονο!
Οπλισμένοι με αυτές τις εμπνεύσεις αναζητήσαμε τρόπο αποτελεσματικής αντιμετώπισης του προβλήματος της δασικής επιτήρησης και έγκαιρης προειδοποίησης.

Στο πλαίσιο του Πράξης «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”, το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποβάλαμε την ιδέα μας και αναπτύξαμε το σύστημα μας το οποίο λειτουργεί με τον ακόλουθο τρόπο:

Μικροϋπολογιστής (raspberry pi 3+) εφοδιασμένος με κάμερα και σύνδεση στο διαδίκτυο, λαμβάνει περιοδικά εικόνες, τις αναλύει προγραμματιστικά και σε περίπτωση διαπίστωσης πυρκαγιάς ενημερώνει αποστέλλοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το σύστημα αναρτάται σε αετό και ίπταται, εκμεταλλευόμενο τον άνεμο τις ημέρες αυξημένου κινδύνου, ώστε να καλύπτει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος πεδίου.

Το λογισμικό αναπτύχθηκε από του μαθητές του τομέα πληροφορικής του σχολείου μας, στην πανελλαδικώς εξεταζόμενη και με μεγάλη ζήτηση στην παγκόσμια αγορά εργασίας γλώσσα προγραμματισμού Python.

Το σύστημα ονομάστηκε δημοκρατικά FeyeREi (φάιεραϊ) ενώ το λογότυπο του συστήματος μας έγινε επίσης από μαθητές:

 

Οι Δοκιμές

Πτητικές δοκιμές έγιναν κατά την διάρκεια του τελευταίου σχολικού περίπατου στον κόρφο, όπου δεχτήκαμε την πολύτιμη βοήθεια του έμπειρου kite surfer Alexandre Kuzolitz της σχολής “KITE Mykonos”, εκμεταλλευόμενοι τόσο τις ικανότητες χειρισμού του αετού όσο και εξοπλισμού (μεγαλύτερου αετού) καθώς η μέρα είχε χαμηλή ένταση ανέμου.

 

Λήψη εικόνας από το “ιπτάμενο” σύστημα 

 

Προσομοίωση Πυρκαγιάς – Δοκιμή με θερμική κάμερα

Δοκιμές σε συνθήκες “πυρκαγιάς” προσομοιώθηκαν στο εργαστήριο του σχολείου μας με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Μυκόνου να συνδράμει με την παροχή εξοπλισμού και συγκεκριμένα θερμικής κάμερας. Ο υποδιοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και Υποπυραγός Βαϊντερλής Αντώνιος, μας επισκέφθηκε προσκομίζοντας την κάμερα, με την χρήση της οποίας του παρουσιάσαμε το έργο μας και εξηγήσαμε τον τρόπο λειτουργίας του.

Η δράση συνολικά στέφθηκε από επιτυχία τόσο στον τομέα της τεχνολογικής ανάπτυξης ενός απαραίτητου συστήματος ασφαλείας, όσο και γνωστικά αφού οι μαθητές μας αξιοποίησαν έμπρακτα την με κόπο αποκτημένη γνώση τους σε μια ολοκληρωμένη πρακτική εφαρμογή.

 

Ευχαριστίες

Εκτός από τους εξωτερικούς επαγγελματίες Alex του KITE Mykonos και τον υποδιοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Μυκόνου Υποπυραγό Βαϊντερλή Αντώνιο που ήδη αναφέραμε, συνεισφορά στο έργο είχαν και

οι ειδικότητες :

Ηλεκτρολογίας : συμβουλευτικά για την ηλιακή τροφοδοσία του συστήματος
Μηχανολογίας : με την κατασκευή βάσης για την ανάρτηση του αετού
Τουριστικών : στο θέμα της προβολής του έργου στην τοπική κοινωνία

Κύρια όμως οι μαθητές του τομέα πληροφορικής της Γ τάξης που με ωριμότητα και φιλότιμο έβγαλαν σε πέρας ένα πρωτοποριακό και δύσκολο έργο:

Βασικός προγραμματιστής (Head Programmer) : Αλεξ Τούντορ

 

Προγραμματιστές οι, από το Σεπτέμβριο  2019, φοιτητές των τμημάτων:

Χωρέμης Γεώργιος  

“Μηχανικών Πληροφορικής & Υπολογιστών”
Παν. Δυτ. Αττικής

Νικολάε Λευτέρης  

“Τεχνολογιών Ψηφιακής Βιομηχανίας”
ΕΚΠΑ

Γκόγκα Νικόλας  

“Πληροφορικής”
Παν. Δυτ. Μακεδονίας

Τσεν Ζια Βέι  

“Επιστήμης Υπολογιστών”
Παν. Κρήτης

Μυγδάλης Ηλίας  

“Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας”
Δι.Πα. Ε.

 

… και τέλος τους:

Δ/ντή μας Κο Γιώργο Ρουσουνέλο ο οποίος ανέλαβε τον μέγιστο και άχαρο γραφειοκρατικό ρόλο

Κα Κυριακοπούλου Πελαγία αναπληρώτρια καθηγήτρια πληροφορικής για όλη της την υποστήριξη στις δοκιμές αλλά και την ηλεκτρονική προβολή του έργου.

Ο υπεύθυνος έργου:
Τζαμουζάκης Γουλιέλμος
Μηχανικός Πληροφορικής
Καθηγητής ΕπαΛ Μυκόνου

 

Φωτογραφίες 

[robo-gallery id=”877″]