ΕΠΑΛ ΜΥΚΟΝΟΥ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα αποτελούμενη από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, που αλληλεπιδρά με την ευρύτερη τοπική κοινότητα. Στον πυρήνα της οι μαθητές ασκούνται στην καλλιέργεια ουσιαστικών ανθρώπινων δεξιοτήτων, όπως την ενσυναίσθηση, την υπευθυνότητα, τη συνεργατικότητα και τον γόνιμο διάλογο, την αλληλεγγύη και τον σεβασμό της διαφορετικότητας.

Αποστολή του σχολικού κανονισμού είναι η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, θεμελιωμένη σε αυτές τις αρχές που στόχο έχουν την αρμονική αλληλεπίδραση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιμέρους στόχοι είναι:

  • Η ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων (μαθητών/τριών, γονέων και διδασκόντων/σκουσών) για τις βασικές αρχές λειτουργίας του σχολείου

  • Η έκθεση των προϋποθέσεων ενός αποτελεσματικού παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος

  • Η συμβολή στην απρόσκοπτη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας μεταξύ τους, και με την ευρύτερη κοινότητα

Ο σχολικός κανονισμός δεν έχει πάγιο και στατικό χαρακτήρα. Η σύνταξή του αποτελεί προϊόν συνεργασίας, και προϋποθέτει την ελεύθερη αποδοχή του από τα μέλη του σχολικού δικτύου. Συνεπώς, είναι μια δημόσια διαβούλευση εν τω γίγνεσθαι.

Α. ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι μαθητές αποτελούν τα σημαντικότερα μέλη της σχολικής κοινότητας και αποτελούν το λόγο ύπαρξης του Σχολείου ως θεσμού. Γι’ αυτό και πρέπει το περιεχόμενο της σχολικής ζωής να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία και τις δραστηριότητες που καλλιεργούν αυριανούς πολίτες και ανθρώπους ελεύθερους, υπεύθυνους, με ενεργό συμμετοχή, κοινωνική ευαισθησία, ευθύνη και ανοχή στη διαφορετικότητα. Ως εκ τούτου:

1. Τα μαθήματα αρχίζουν καθημερινά στις 08:30 π.μ. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών, η παρουσία τους καθώς και η ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι αργοπορημένοι μαθητές γίνονται δεκτοί στην τάξη, μόνο λίγα λεπτά μετά την έναρξη του μαθήματος και μόνο μετά από την έγκριση της διευθύνσεως και του καθηγητη. Ενδέχεται να γίνεται ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων. Η κατ’ εξακολούθηση αναίτια καθυστέρηση μαθητή είναι ζήτημα που χρήζει αντιμετώπισης από τον σύλλογο σε συνεργασία με τους κηδεμόνες.

2. Η παραμονή των μαθητών στο σχολείο γίνεται μέχρι τη λήξη του ωραρίου. Κάθε αποχώρηση μαθητή από το σχολείο κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα πρέπει να γίνεται με την άδεια του Διευθυντή και την ενημέρωση των κηδεμόνων. Σε περίπτωση παράβασης ενημερώνεται ο κηδεμόνας και επιβάλλεται ποινή.

3. Η έξοδος από την τάξη επιτρέπεται μόνο για σημαντικό λόγο και μετά από την άδεια του εκπαιδευτικού. Η απουσία των μαθητών από την τάξη για σχολικές δραστηριότητες επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που έχει δοθεί σχετική άδεια για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 2368/9-1-2007 για την ασφάλεια των μαθητών, η κεντρική είσοδος του σχολείου θα παραμένει κλειστή καθ’ όλη τη διάρκεια των μαθημάτων. Σε περίπτωση απουσίας καθηγητή, οι μαθητές ενημερώνονται από τη διεύθυνση και δεν απομακρύνονται από την τάξη τους. Οι μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων εξέρχονται από τις αίθουσες διδασκαλίας-εργαστήρια-πολλαπλών χρήσεων.

4. Ο σεβασμός και η προστασία του σχολικού χώρου, των εποπτικών μέσων και της υλικοτεχνικής υποδομής από τους μαθητές είναι απαραίτητη. Όλα αυτά αποτελούν σχολική-δημόσια περιουσία. Σε περίπτωση ζημιών ή καταστροφών, οι υπαίτιοι με τους κηδεμόνες τους αναλαμβάνουν την αποκατάσταση ή αντικατάστασή τους. Κάθε φθορά που γίνεται αντιληπτή, θα πρέπει να αναφέρεται στη Διεύθυνση. Για κάθε φθορά που είναι αποδεδειγμένα εσκεμμένη και σημαντική θα επιβάλλονται ποινές. Σε περίπτωση που δε βρεθεί ο υπεύθυνος της φθοράς υποχρεούται το 5μελές να αποκαταστήσει τη ζημιά με έξοδα όλων των μαθητών του τμήματος.

5. Η συνεργασία των μαθητών είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα κατάλληλο για εργασία και μάθηση περιβάλλον. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με ευγένεια και σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους. Το παιδαγωγικό περιβάλλον είναι απαραίτητο για να υπάρχει το ανάλογο αποτέλεσμα. Η συστηματική παρακώλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα αντιμετωπίζεται από τον εκπαιδευτικό αρχικά με παρατήρηση, στη συνέχεια με αυστηρή σύσταση, κατόπιν με αλλαγή θέσης και, αν κριθεί αναγκαίο με ωριαία αποβολή, η οποία θα καταγράφεται στο ποινολόγιο. Εάν ο μαθητής συμπληρώσει 3 ωριαίες αποβολές σε σύντομο χρονικό διάστημα τότε ενδέχεται να παραπεμφθεί για ημερήσια αποβολή. Η τελευταία δύναται να εκτελεστεί κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου ως μορφή κοινωφελούς εργασίας.

6. Οι μαθητές που δικαιούνται, βάσει νομοθεσίας, μετακίνηση, χρησιμοποιούν -μισθωμένα ή μη- δρομολόγια του ΚΤΕΛ. Σε περίπτωση χρήσης ιδιόκτητων μεταφορικών μέσων από τους μαθητές εντός του σχολικού ωραρίου, την αποκλειστική ευθύνη για την μετακίνηση και ασφάλειά τους φέρουν οι κηδεμόνες τους. Το σχολείο τους ενημερώνει σχετικά και δύναται να επιβληθούν ποινές.

7. Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Η κακή χρήση, η κακοποίηση και ο ευτελισμός της έννοιας του βιβλίου δεν προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Το βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα και παρέχεται στους μαθητές για μαθησιακή χρήση. Επομένως, δεν επιτρέπεται να απαξιώνεται, να καταστρέφεται και να παραμένει εκούσια στο θρανίο μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου.

8. Η συμμετοχή των μαθητών στο σχεδιασμό των σχολικών δραστηριοτήτων, όπως είναι εκπαιδευτικά προγράμματα, εκδρομές, εκδηλώσεις, γιορτές κ.α. είναι σημαντική καθώς αποτελούν μέρος της μαθησιακής διαδικασίας.

9. Οι εκδηλώσεις του σχολείου είναι υποχρεωτικές και η μη συμμετοχή των μαθητών σε αυτές συνεπάγεται καταχώριση απουσιών. Εξαιρούνται οι εκδρομές με λεωφορεία ή άλλα μεταφορικά μέσα για τις οποίες απαιτείται άδεια συμμετοχής από τον κηδεμόνα.

10. Η εμφάνιση και η καθαριότητα των μαθητών αποτελεί πρωτίστως θέμα προσωπικής αξιοπρέπειας και αισθητικής καλλιέργειας. Η ευπρεπής αμφίεση των μαθητών στο χώρο του σχολείου είναι απαραίτητη. Θα πρέπει να αποφεύγονται οι ακρότητες.

11. Η καταδολίευση εξέτασης, η αντιγραφή και η υποκλοπή τιμωρούνται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

12. Οι μαθητές (εγκύκλιος Γ2/132328/12-2006/ΥΠΕΠΘ) δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτα άλλη ηλεκτρονική συσκευή εντός του σχολικού χώρου. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο, υποχρεούται καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο να το έχει εκτός λειτουργίας και μέσα στη τσάντα του. Αν χρειαστεί μαθητής/τρια να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον κηδεμόνα του, χρησιμοποιεί το τηλέφωνο του Σχολείου. Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τις προβλεπόμενες στο Π.Δ.104/1979 (ΦΕΚ23Α΄) σχολικές κυρώσεις.

13. Αποφεύγεται η ανάρτηση και αναπαραγωγή φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές, εκπαιδευτικούς στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων και μη, χωρίς τη συναίνεση των υποκειμένων. Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α ́ του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων.

Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του.

14. Oι μαθητές οφείλουν να φροντίζουν τα προσωπικά τους αντικείμενα. Δεν φέρνουν στο σχολείο πολύτιμα αντικείμενα ή αντικείμενα που η κατοχή τους αντιβαίνει στη μαθητική ιδιότητα, μεγάλα χρηματικά ποσά και εξωσχολικά έντυπα με άσεμνο περιεχόμενο. Η απώλεια ή η εύρεση κάποιου προσωπικού αντικειμένου στο σχολείο, αναφέρεται στη Διεύθυνση.

15. Το κάπνισμα δεν επιτρέπεται πουθενα, στους κλειστούς και υπαίθριους χώρους του σχολείου (Ν.3868/2010 και εγκύκλιος 120995/30-9-2010 του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης). Είναι αυτονόητο ότι το κάπνισμα δεν επιτρέπεται επίσης στις εξωσχολικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις και εκδρομές. Η παράβαση ελέγχεται παιδαγωγικά και πειθαρχικά και επισύρει ποινές.

16. Απαγορεύεται αυστηρά το αλκοόλ, η κατοχή και χρήση ουσιών, εντός του σχολείου αλλά και κατά τη διάρκεια των εξωσχολικών δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων και εκδρομών. Η κατοχή και χρήση αλκοόλ και ουσιών διώκονται αυτοδίκαια και είναι παράπτωμα ελεγχόμενο παιδαγωγικά και πειθαρχικά. Το σχολικό κυλικείο παρέχει στους μαθητές τρόφιμα και ποτά που επιτρέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία. Ως εκ τούτου, δεν γίνεται χρήση διανομής προϊόντων (delivery). Ακόμη, δεν καταναλώνονται ροφήματα και τρόφιμα μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας.

17. Επισημαίνεται ότι ο λεκτικός, σωματικός και ψυχικός εκφοβισμός, καθώς και γενικά φαινόμενα σχολικής βίας, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα που δυναμιτίζουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου και τιμωρούνται, σύμφωνα με τις κυρώσεις που επιβάλλει το Π.Δ.104/79. Επίσης, η προσβολή της αξιοπρέπειας μαθητών και καθηγητών με ηλεκτρονικά μέσα (κινητά τηλέφωνα, διαδίκτυο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) είναι παράπτωμα διωκόμενο ποινικά.

18. Η ωριαία αποβολή σημαίνει παραμονή στο σχολείο και απασχόληση σύμφωνα με τις οδηγίες του διευθυντή ή άλλου εντεταλμένου εκπαιδευτικού. Σε καμία περίπτωση δεν αποχωρεί από τον χώρο του σχολείου. Σε περίπτωση επιβολής μεγαλύτερης χρονικά ποινής (πολυήμερες αποβολές), ο διευθυντής και οι κηδεμόνες του μαθητή αποφασίζουν από κοινού για πιθανή προσέλευσή του στο σχολείο. Κάθε ποινή πρέπει να είναι παιδαγωγικά τεκμηριωμένη, να αποσκοπεί στην ηρεμία της σχολικής ζωής και να αποδίδεται όταν εκτιμάται ότι ο μαθητής θα ωφεληθεί μακροπρόθεσμα από αυτήν. Επαναλαμβανόμενες παραβατικές συμπεριφορές μπορεί να οδηγήσουν σε αυστηρότερη ποινή, αφού πρώτα κληθούν οι γονείς/κηδεμόνες του μαθητή για ακρόαση και καταβληθεί προσπάθεια για από κοινού παιδαγωγική αντιμετώπιση των αιτίων που προκαλούν τη συμπεριφορά αυτή.

ΑΠΟΥΣΙΕΣ

Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών ορίζεται από τη νομοθεσία ως καθήκον και μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής ή ελλιπής ή ανεπαρκής στη βάση του συνόλου των απουσιών που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Για το ισχύον νομικό πλαίσιο ενημερώνονται μαθητές και γονείς.

Ο/Η απουσιολόγος στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας καταχωρίζει απουσίες στους/στις απόντες/ούσες και παραδίδει το απουσιολόγιο στον διδάσκοντα ή στη διδάσκουσα για έλεγχο και υπογραφή. Συνεπώς, θεωρείται υπεύθυνος για τη φύλαξη και την προστασία του. Η πιθανή παραποίηση του απουσιολογίου, του βιβλίου ύλης ή οποιουδήποτε επίσημου εγγράφου του σχολείου αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.

ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

Οι μαθητικές κοινότητες 5μελη και 15μελή, αποτελούν παιδαγωγικό θεσμό άρρηκτα συνδεδεμένο με την καλλιέργεια του διαλόγου και των δημοκρατικών αρχών στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θα λέγαμε πως είναι το ζωτικό κύτταρο για την ανάπτυξη της μαθησιακής πρωτοβουλίας, της συμμετοχικότητας και της συμπερίληψης στη σχολική ζωή. Οι εκπαιδευτικοί και η Διεύθυνση οφείλουν να ενθαρρύνουν τον ανοιχτό διάλογο, τις πρωτοβουλίες και τις συνεργασίες με τις μαθητικές κοινότητες και άλλων σχολικών μονάδων. Για ότι πρόβλημα αντιμετωπίζουν θα πρέπει να το αναφέρουν στον υπεύθυνο καθηγητή της τάξης του ή στον διευθυντή προς εξεύρεση λύσης. Το 15μελές θα πρέπει εγγράφως να ενημερώνει τον Δντη του σχολείου για οποιαδήποτε προβλήματα προκύπτουν ώστε μαζί να προχωράνε στην λύση τους

Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολύπλευρος και δεν εξαντλείται στην επιστημονική διάσταση της ειδικότητας του. Η παιδαγωγική του κατάρτιση -παράλληλα με την επιστημονική – επιδρά στην παιδαγωγική πράξη επιτελώντας έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Το καθηκοντολόγιο, οι αρμοδιότητες, οι σχέσεις που οφείλει να αναπτύσσει με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας, και οι πειθαρχικές κυρώσεις που επισύρουν οι πιθανές παραβάσεις αυτών καθορίζονται από την εκάστοτε ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση, ο ρόλος του περιλαμβάνει:

– Την τήρηση και εφαρμογή της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, καθώς και τη συνεργασία με τη Διεύθυνση και τους Συντονιστές του Εκπαιδευτικού Έργου για θέματα που άπτονται της σχολικής κοινότητας.

– Την υπεύθυνη και συνεπή εκτέλεση των καθηκόντων του (διδασκαλία, τήρηση ωραρίου, λοιπά διοικητικά καθήκοντα).

– Τον σεβασμό του απόρρητου των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων και την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων συναδέλφων, μαθητών και γονέων, κατά την ισχύουσα νομοθεσία.

– Τη διασφάλιση αρμονικού και συνεργατικού κλίματος στο σχολείο, με σεβασμό στην προσωπικότητα των μαθητών και των συναδέλφων.

– Τη συνεργασία με συναδέλφους για θέματα που αφορούν τη διδακτική διαδικασία, τη συμπεριφορά των μαθητών και εν γένει τον προγραμματισμό της σχολικής ζωής. Πιο συγκεκριμένα, τη στενή συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών του ιδίου κλάδου και μεταξύ εκπαιδευτικών που κάνουν συνδιδασκαλία σε τμήματα της ίδιας τάξης.

– Την έγκαιρη ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων για ζητήματα φοίτησης, επίδοσης και συμπεριφοράς των μαθητών, καθώς και την απροϋπόθετη συνεργασία μαζί τους και με τον/την ψυχολόγο του σχολείου για επείγοντα ζητήματα που σχετίζονται με ιδιάζουσες ανάγκες των μαθητών.

-Τη δίκαιη και θεμελιωμένη σε παιδαγωγικές αρχές αντιμετώπιση ζητημάτων που σχετίζονται με την αξιολόγηση της επίδοσης και συμπεριφοράς των μαθητών. Στόχος του οφείλει να είναι η αποκλιμάκωση μιας ενδεχόμενης έντασης και η αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που προκύπτουν.

-Την ενθάρρυνση της ενεργού και ισότιμης συμμετοχής όλων των μαθητών σε κάθε διάσταση της σχολικής ζωής, παράλληλα με την ανάδειξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους.

– Τη μέριμνα για την ασφάλεια των μαθητών στους σχολικούς χώρους, καθώς και κατά τη διάρκεια εξωσχολικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία ή/και ευθύνη του σχολείου.

Επιπλέον, ορισμένες καλές πρακτικές περιλαμβάνουν:

– Την έγκαιρη προσέλευση των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν στους χώρους ευθύνης τους, τουλάχιστον δέκα λεπτά πριν την πρωινή συγκέντρωση στο χώρο του σχολείου.

– Τη μέριμνα του εκπαιδευτικού που εισέρχεται στην τάξη την πρώτη ώρα να παραλάβει από το γραφείο των καθηγητών απουσιολόγιο και βιβλίο ύλης. Μετά το πέρας των μαθημάτων, οι διδάσκοντες της τελευταίας ώρας επιστρέφουν το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης στο γραφείο.

– Τη φροντίδα του εκπαιδευτικού για την ορθή χρήση και συντήρηση των εποπτικών μέσων διδασκαλίας (π.χ. υπολογιστές, προτζέκτορες, κλπ).

– Τη μέριμνα του εκπαιδευτικού να κατευθύνει τους μαθητές εκτός σχολικής αίθουσας μετά τη λήξη της διδακτικής ώρας, και να φροντίζει για τον εξαερισμό της ως μέτρο πρόληψης από πιθανή λοίμωξη.

Σημείωση: Η ωριαία αποβολή ενός μαθητή αποτελεί την έσχατη λύση μιας προβληματικής και δυσεπίλυτης κατάστασης, αφού προηγουμένως ο εκπαιδευτικός έχει εξαντλήσει κάθε παιδαγωγικό μέσο για την επίλυσή της. Οι ποινές ανάλογα με τη βαρύτητα της πράξης, μπορεί να συνεπάγονται απλή σύσταση, επίπληξη ή ακόμη και αποβολή του μαθητή από το μάθημα ή/και το σχολικό περιβάλλον. Η βαρύτητα εξετάζεται κατά περίπτωση. Οποιαδήποτε ποινή επιβάλλεται καταγράφεται μετά αιτιολόγησης στο ποινολόγιο.

Γ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Αποστολή της Διεύθυνσης είναι η ορθή άσκηση του διοικητικού και παιδαγωγικού έργου του σχολείου σε συνεχή συνεργασία με την υποδιεύθυνση, το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, τον/την σχολικό/ή ψυχολόγο, τους μαθητές, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς επίσης με την ευρύτερη τοπική κοινότητα και κάθε άλλο εμπλεκόμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία φορέα, όπως τη Σχολική επιτροπή και τους Συντονιστές του Εκπαιδευτικού έργου. Οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης δεν περιορίζονται σε έναν ρόλο ελεγκτικό, παράλληλα υπηρετούν στόχους που απαιτούν δεξιότητες συντονισμού, υποστήριξης και καθοδήγησης της σχολικής κοινότητας. Ως εκ τούτου οφείλουν να είναι παιδαγωγικά ορθές και να συντάσσονται προς τις ισχύουσες νομικές διατάξεις.

Δ. ΓΟΝΕΙΣ-ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Ως φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή/τριας εκλαμβάνονται και οι δύο γονείς. Σε περίπτωση που ο έγγαμος βίος ή το σύμφωνο συμβίωσης του ζεύγους έχουν διακοπεί, ο/η κηδεμόνας ορίζεται με δικαστική απόφαση, για την οποία θα πρέπει να ενημερώνεται το σχολείο εγγράφως. Επιπλέον, στις υποχρεώσεις των κηδεμόνων συμπεριλαμβάνονται:

-Η ενημέρωση του σχολείου για ζητήματα υγείας, οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης των μαθητών/τριών, τα οποία θα μπορούσαν εύλογα να επιδράσουν στην επίδοση, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά τους. Είναι σημαντικό ο εκπαιδευτικός να είναι εγκαίρως ενήμερος, ώστε να τα αντιμετωπίσει με ευαισθησία και εχεμύθεια.

-Η συστηματική ενημέρωσή τους για τη φοίτηση, τη σχολική επίδοση και τη συμπεριφορά των μαθητών/τριών.

– Η αγαστή συνεργασία τους με τη Διεύθυνση και το Σύλλογο των Διδασκόντων/σκουσών για θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, τη διοργάνωση εκδηλώσεων, την εκπόνηση προγραμμάτων, και εν γένει την καλλιέργεια ενός συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των συντελεστών της σχολικής κοινότητας.

Ο Σχολικός Κανονισμός του ΕΠΑΛ Μυκόνου θα επικαιροποιείται κατά τακτά χρονικά διαστήματα με συμμετοχικές διαδικασίες όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, και με στόχο να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, καλές πρακτικές που ανακύπτουν από τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, καθώς και τις εκάστοτε αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ζητήματα που δεν καλύπτονται από τον παρόντα Σχολικό Κανονισμό θα αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση σε συνεδρίαση των συλλογικών οργάνων του με βάση την εκπαιδευτική νομοθεσία και τις αρχές της παιδαγωγικής. Ο Κανονισμός έχει ισχύ για ένα σχολικό έτος.

Από admin

2 σχόλια στο “ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *